Čo na raňajky? Tipy na raňajky pre deti aj ocka

Každý to máme s raňajkami nejako inak – niektorí neraňajkujú vôbec, niektorí si dajú každý deň to isté a iní majú radi, keď každý deň ochutnajú niečo iné. Ak vás omrzeli raňajky, ktoré ste si do teraz pripravovali a hľadáte inšpiráciu na každý deň, tak máme pre vás tipy na nové recepty. Tieto jedlá budú chutiť malým aj veľkým, takže sa ich oplatí vyskúšať. Dosť bolo rečí, poďme na konkrétne jedlá.

Čo na raňajky? Tipy na raňajky pre deti aj ocka (Foto: unsplash.com)

Ovsené palacinky

Ste milovníkmi palaciniek a lievancov? V tejto zdravej verzií si ich môžete dať bez výčitiek aj na raňajky. Rovnako si na nich pochutnajú aj vaše deti. Na prípravu palaciniek budete potrebovať 80 g ovsenej múky, štipku soli, 250 ml mandľového mlieka, 2 vajcia, 1 PL oleja a 1 PL medu. V miske zmiešajte ovsenú múku a soľ. V strede urobte dierku a pridajte všetky ostatné suroviny. Zamiešajte metličkou, aby bolo cesto bez hrudiek. Panvicu potrite trochou oleja, nahrejte a po naberačkách nalievajte palacinkové cesto. Každú opečte asi minútu z každej strany a máte hotovo! Plnku môžete pripraviť z tvarohu, jogurtu alebo s džemom.

Tvarohovo-cesnaková nátierka

Potrebujete sa na ráno osviežiť alebo máte radi slané raňajky? Na prípravu zdravej tvarohovo-cesnakovej pomazánky budete potrebovať 150 g tvarohu, 50 g pomletých orechov, 70 ml mlieka, 4 strúčiky cesnaku, menšiu cibuľu, štipku soli, mletého čierneho korenia a pažítku. Najprv v miske zmiešajte tvaroh, mlieko a vlašské orechy. Potom pridajte nakrájanú cibuľku a prelisované strúčiky cesnaku. Dochutíte soľou a korením, na vrch pridajte nakrájanú pažítku. Podávajte na krajci chleba s uhorkou alebo paradajkou, pre sviežejšiu chuť.

Banánový chlieb

Banana bread alebo banánový chlieb neobsahuje žiadne nezdravé suroviny, dokážete si ho pripraviť aj v bezlepkovej verzií. Je to ideálny recept v prípade, ak sa potrebujete zbaviť starších banánov. Na prípravu budete potrebovať 2 veľké banány, 2 vajcia, 1/3 hrnčeka kokosového mlieka, 1/3 hrnčeka javorového sirupu, 1/2 hrnčeka mandľového mlieka, 1 ČL sódy bikarbóny, 1 ČL vanilkového extraktu, 1/2 ČL mletej škorice, štipka soli, 100 g kokosovej múky, 50 g ovsenej múky a 50 g horkej čokolády.

Najprv si vymiešajte kokosový olej, javorový sirup a potom pridajte vajíčka. Banány si popučíte vidličkou na kašu a spolu s rastlinným mliekom zmiešate so zvyškom pripraveného cesta. Vmiešajte metličkou aj sódu bikarbónu, vanilkový extrakt, soľ a škoricu. Do tekutej zmesi potom pridajte kokosovú a ovsenú múku. Nakoniec pridajte horkú čokoládu. Pripravené cesto vlejte do dlhej úzkej formy a pečte v rúre vyhriatej na 165 stupňov na 60 minút.